İstanbul

Can sıkıntısından vurduk kendimizi yollara.Cennetin İstanbul şubesine gideyim dedim.Hala o köşe bucak izbelerde yaşayan İstanbul'a.2 kişiydik.E güzel muhabbet olsun,biraz da İstanbul manzarasından sunsun.Can sıkıntısımı kalır adamda.

Biz anlattık,yıldızıyla ortak oldu.Biz anlattık,dalga sesiyle en güzel şarkıları dinletti bize.İstanbul bu.Farkında olmadan süzülür içine,en sadık arkadaşın olur.Gözleri vardır her tarafta,görür seni.Binbir türlü duyguyu yaşatır sana baktıkça gözlerinin içine.En güzel kadına bakmakla alınmayacak hazzı verir insana güzelliğiyle,ve en cömert beyefendisinden daha cömerttir.


Gece balıkçılar ağ atmaya çıkarken geçtim odama.Malum üzerimdeki yorgunluğu atmak için uyumak lazımdı.Heyhat , ne mümkün.

Kesik kesik uyudum dün akşam.Kendimi evin büyülü penceresinden uzaklaştırabildikten sonra.Dalgalar kıyıya vurdukça,balıkçı teknelerinin iskeleye sürten lastiklerinden çıkan sesler kulağıma doldukça uyandım.

Onca yorgunluğun üzerine kafa dinlemeye gelmişken , İstanbulun beni uyutası henüz gelmemişti.Kesik kesik uyudum.Uykuya daldıkça,o ana kadar ılık ılık esen meltem yerini soğuk poyraza bıraktı sanki.Yaz günü o soğuğu iliklerine kadar hissedersin yatarken.Yataktan kalktım,yine de kapatamadım pencereyi.İzin vermedi İstanbul.Dedik ya,öyle cömerttir bu şehir.

Kesik kesik uyudum bu gece.Kulağımın etrafında uçan sivrisinek böldü bu kez uykumu.Güneşin yaydığı kızıl ışınlar saplanmıştı odanın duvarına."Kalk,bu anı görmemezlik etme" der gibiydi İstanbul.Güneş; her sabah aynı şeyi yapmayı alışkanlık edinmiş devlet memuru gibi gösterdi kendisini tepenin arkasından.Sabırla.Ben sabırsızlanırken doğuşunu görmek için,onun acelesinin olmadığı belliydi.Sıkıntılıydı sanki.

Deniz,yeşillik,güneş,temiz hava.Sakız hanımla mahur bey şarkısını anımsattı bana o anda."Bizi ayırmayın der gibiydi" diye devam eder şarkı Barış Manço'nun eşsiz sesiyle."Bizi ayırmayın der gibiydi" Güneş , doğarken.

İstanbul sessizdi.Dünyanın en güzel kentinden geriye kalan birkaç parçadan birtanesi,köşeye sıkışmış gibi sessizdi.Sıkıntılıydı.İstanbulu gördüm bu sabah.İstanbul konuştu benimle.Ve neden sonra arabaya atlayıp İstanbul denilen yere dönerken aklıma geldi dedikleri.Korktum.



2 Responses
  1. axel Says:

    2 numara böyle bişey olsa gerek:)

    bide merak ettim..sabahın o saatine kadar ayakta kaldın, manzarayı içine çektin. bu güzel yazıyı yazmak için ilham aldın,abdest alıpta 2 rekat sabah namazı kıldın mı:)?


  2. KeFeLi Says:

    Sabah namazı 4 rekat kanka=)Öyle farzı kılıp sünnetten kaçan üşengeçlerden değiliz.Ama ben hiç kılmadım=)

    2 numara güzel bişey ayrıca.